Mulți se tem încă să-și achiziționeze o mașină electrică sau hibrid de teama acumulatorilor, care trebuie înlocuiți în câțiva ani. Iar costul acestora, de cele mai multe ori, e mai mult de jumătate din prețul mașinii. Iată cât costă înlocuirea bateriilor la Dacia Spring și Duster 3 Hybrid.
Cu toate că prețurile bateriilor pentru mașinile electrice au scăzut în ultimii ani, în continuare mulți sunt reticenți privind achiziționarea unui astfel de vehicul.
Chiar și în cazul mașinilor hibrid există reticențe, având în vedere că acestea au cel puțin un motor electric.
Prețul unei baterii pentru mașinile electrice variază în funcție de tehnologia folosită. Cea mai costisitoare componentă este litiul.
Dar, noile tehnologii, care includ foarte mult fier, vor oferi performanțe mai reduse, dar și prețurile vor scădea semnificativ.
Până atunci, însă, acumulatorii se vor baza în continuare pe tehnologia pe bază de litiu, din prezent.
De exemplu, una dintre cele mai vândute mașini electrice din Europa, inclusiv din România, este Dacia Spring.
Pentru cei care se întreabă cât costă înlocuirea bateriilor la Dacia Spring, publicația franceză L’Argus a venit cu un răspuns.
Prețul after-sales al unei baterii de 26,8 kWh pentru acest model este de 7.000 de euro. Ceea ce înseamnă că prețul pe kilowat/oră este de 261 de euro, cel mai mic din toată gama Renault Group.
Conform publicației, este aproape dublu față de prețul de achiziție vehiculat în industria auto: sub 150 de dolari pe kWh.
Avantajul oferit de Spring, față de alte modele, este arhitectura pe 262,8 volți, care nu permite încărcări la viteze mari. Asta se simte și în capacitatea de recuperare a energiei.
Publicația franceză a analizat și prețul de achiziție al unui kit de acumulatori noi pentru Renault Megane și Renault 5.
Prețul bateriilor la Renault este de aproximativ 280 euro/kWh.
Astfel, înlocuirea bateriilor la Renault Megane E-Tech costă 17.000 de euro, iar la Renault 5 este 14.400 de euro.
Cel mai scump kit de acumulatori pentru gama electrificată de la Renault este pentru modeulul Scenic. Acestea costă respectiv 25.000 de euro, pentru versiunea cu o capacitate de 87 kWh.
Și la modelele hibrid este nevoie, în timp, de înlocuirea bateriilor. Însă, prin comparație cu modelele electrice, acestea au nevoie de acumulatori mult mai mici. Însă, prețul pe kWh este mai mare.
Înlocuirea bateriilor la Dacia Duster 1.6 Hybrid costă 3.500 euro, conform jurnaliștilor francezi. Ceea ce înseamnă aproape 3.000 de euro pe Kwh, pentru o baterie pe 230 V, de 1,2 kWh.
Același preț este și la Dacia Jogger, care are motor și baterie identice cu cele de pe Duster 3 Hybrid.